Nowy rok, nowe wyzwania

30 grudnia 2015

tytuł

Manifest to nie tylko wyrażenie postawy artystycznej czy politycznej. Formą manifestu jest również to, co robimy i jak robimy. Nie chcąc być gołosłowną i jedynie opisywać przyszłość zamiast ją współtworzyć, postanowiłam zadbać o formę wizualną swojego bloga. Za wdrożenie projektu odpowiada agencja kreatywna Hiday z mojego rodzinnego Trójmiasta.

W nowej odsłonie nie mogło zabraknąć zakładki WSPÓŁPRACA. Jako, że tematyka trendów w Polsce nadal jest traktowana po macoszemu, postanowiłam oficjalnie zaprezentować trzy produkty, jakie oferuję swoim klientom na co dzień.

  • Konsultacje to przede wszystkim spojrzenie „z zewnątrz” i najlepsza forma gaszenia małych pożarów. Jeśli chcecie mieć ogląd działań swojej marki z szerszej perspektywy i dowiedzieć się czy pracujecie zgodnie z trendami, to spotkajmy się i przegadajmy to wspólnie.
  • Wykład i/lub warsztaty to świetny sposób na zaznajomienie się z tematyką trendów i nauczenie się zasad ich wdrażania w działaniach marki i produkcie. Na warsztaty ze mną, które prowadzę w ramach Akademii Fashion PR Talks, możecie się zapisać tutaj.
  • Trend Book dedykowany waszej marce to już wyjątkowa usługa nie tylko na polskim rynku. Jeżeli korzystacie na co dzień z dostępnych trend booków, to wiecie, jak ciężko jest zdecydować się na jeden, a nawet kilka z przedstawionych w nich kierunków/tematów. Oferta, którą przygotowałam jest szyta na miarę i uwzględnia specyfikę marki.

good

POSTANOWIENIA

Na stronie pojawił się również odnośnik do strony POP UP GRUPY, w której pełnię zaszczytną funkcję head of trends. Jak to się ma do planów na nowy rok? Poniżej w kilku punktach przedstawiam swoje postanowienia na nadchodzący 2016 rok.

  • Misja. Działalność POP UP GRUPY, kreatywnego kolektywu założonego z inicjatywy Olki Kaźmierczak, to przede wszystkim próba realnego wpływania na rozwój branży mody w Polsce. Kierując swoje usługi do średnich firm i uczestnicząc w powstawaniu mniejszych marek, mamy szansę nie tylko na obserwację przyszłości, ale przede wszystkim na jej kreowanie.
  • Nauka.W mijającym roku przeprowadziłam kilka wykładów i warsztatów z implementacji trendów m.in. podczas festiwalu dizajnu Zaprojektowani i z okazji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Gdyni. Z moich obserwacji wynika, że jak tematyka trendów w kręgach nauk ścisłych nie jest obca, tak w dziedzinie mody (o ironio) nadal się spotyka z zaskoczeniem, że trendy nie ograniczają się tylko do zmiennej stylistyki. W nowym roku mam nadzieję przeprowadzić jeszcze więcej tego typu szkoleń, m.in. w ramach Akademii Fashion PR Talks, i szerzyć świadomość zmian.
  • Ekspansja. We wrześniu tego roku dołączyłam do zespołu TREND TABLET. I celowo nie użyłam słowa „redakcja”, bo platforma powoli przechodzi ze świata online z powrotem do offline. Cecile Poignant, redaktor prowadząca stronę, organizuje spotkania w całej Europie, na które przychodzą twórcy treści, właściciele start-up’ów, trendwatcherzy i rozmaici przedsiębiorcy. W nowym roku planuję skierować te działania w stronę Polski. Być może nawet z niezależnym projektem. Mam nadzieję, że niedługo oficjalnie będę mogła was zaprosić na spotkanie w pełni poświęcone trendom. Ponadto blog zyskał wersję anglojęzyczną, bo jak się okazało najbardziej zatwardziali czytelnicy TRENDSPOT korzystają z Google Translate 😉
  • Wyzwania. W czerwcu mam zamiar otworzyć przewód doktorski i w końcu zobaczyć początek końca swojej pracy naukowej! Badania zabierają mi bardzo dużo czasu, który wolałabym spędzić na przygotowywaniu wpisów i zwiedzaniu targów, ale z drugiej strony wiem, że już za jakiś czas będę mogła się z wami podzielić nie tylko pracą, ale i produktem. Oba dotyczą mojej własnej metodyki prognozowania. Warto? Warto!

Trzymajcie kciuki 🙂

 

Ilustracje pochodzą z Pinteresta Trendspot.